No comments
2017-10-26
Share:

A pitchelés művészete már sokunknak nem ismeretlen fogalom az üzleti életben. Hogy tudjuk kevesebb mint 2 perc alatt összefoglalni a munkáltatói értékajánlatunkat? Erről szól legújabb cikkünk.

A munkáltató értékajánlat

Korábban már írtunk az EVP-ről, vagyis a munkáltatói értékajánlatról, hogy mit is értünk ez alatt, mik a fő ismérvei. Egy erős EVP kidolgozásával és kommunikálásával magasabb elköteleződést, nagyobb munkahatékonyságot, kisebb fluktuációt érhetsz el munkatársaidnál, ráadásul a sikeresebb toborzást is eredményezhet.

A munkáltatói értékajánlatnak öt fő dimenziója van: érdeklődés, társadalmi, gazdasági, szakmai és gyakorlati érték. A kérdés tehát, hogy ezekhez az irányokhoz kapcsolódóan milyen előnyöket tudsz nyújtani a jelenlegi és leendő munkatársaknak, amelyek miatt szeretnek/szeretnének nálad dolgozni?

Hogy jön ehhez a pitch?

A pitch egy rövid – 30-90 másodperces – összefoglalója szolgáltatásodnak, illetve termékednek. Négy fő kérdésre kell választ adnia: kinek, milyen problémájára, milyen megoldást és hogyan kínálunk. A Kinek? kérdés megválaszolásával a kívánt célcsoportra szabva tudod megfogalmazni az üzeneted, valamint a problémát, amire a terméked, szolgáltatásod megoldást kínál. Utóbbinak a módját is bemutathatod, vagy legalábbis lehetséges alternatívákat javasolhatsz a probléma kezelésére.

A pitcheknek sokféle osztályozása létezik hosszúság és tartalom alapján, ám közös jellemzője ezeknek, hogy céljuk a hallgatóság figyelmének felkeltése, a célközönség meggyőzése. Kiváló példa erre a Papyrus videója, amely tömören, 2 percben mutatja be a terméket:

Az EVP kidolgozása komoly fókuszt és átgondolást igényel, amire nagyszerű gyakorlatot, eszközt kínál a pitch: mivel tudod meggyőzni a leendő munkatársat, hogy téged válasszon, ha csak 2 perc áll a rendelkezésedre? A rövid időtartam ne tévesszen meg senkit, egy hatásos pitchet adott esetben több hét felkészülési idő is megelőzheti.

Toborzás 2 percben
Forrás: azquotes.com

A pitchelt EVP-nek legfőbbképp a toborzás szakaszában van kiemelkedő szerepe, hisz sokszor tényleg csak pár karakternyi vagy percnyi időnk van arra, hogy a hallgatóság figyelmét megragadjuk.

A szóbeliség ereje

A LinkedIn felméréséből többek közt az is kiderül, hogy az emberek nagyon különböző módon keresnek munkahelyet, vagy épp leendő munkatársat. A legtöbben ismerősi ajánlás alapján választanak, majd utána jönnek a különféle online felületek (állásközvetítő oldalak, illetve fejvadász cégek). A közösségi média mellett tehát a WoM szerepe igen jelentős, épp ezért egy ütős pitch bizony jóval több embert is elérhet, mint azt elsőre gondolnánk.

A legjobb toborzó pitchek személyre szabottak, tömörek, transzparensek, és tartalmaznak egy ellenállhatatlan ajánlatot. Egy frappáns egysoros összefoglaló gondolat, úgy nevezett one liner, mellett vonzó lehet, ha az elmúlt 5 (esetleg 10) évben elért vállalati mérföldköveidet, eredményeidet is megemlíted, illetve a jelölt számára a karrierfejlődési lehetőségeket megvillantod. A LinkedIn felmérés eredményei azt mutatják, hogy ezek mellett a vállalati kultúra ismertetése és a csapat bemutatása is döntő lehet.

Az utóbbi években jelentősen megnőtt munkaerőhiány miatt kiváltképp szükség van arra, hogy a megfelelő munkatársakat megtaláljuk, és megtartsuk. Ennek kiváló eszköze tud lenni a pitchelés – így ne féljünk használni.

Diószegi Judit

Ezek is érdekelhetnek

by