No comments
2017-09-14
Share:

A tehetségekért folyó versenyben egyre újabb eszközökre és más értékek kidomborítására van szükségük a vállalatoknak. Mivel a leendő munkavállalóid már ugyanolyan kritikus szemmel nézik ezeket a felhívásokat, mint a fogyasztók a reklámokat, bizony jól jön pár tipp a munkáltatói márkád sikeresebb megjelenítéséhez. Összegyűjtöttünk 5 különlegesen sikeres kampányt, amelyek segíthetnek az indulásban!

Persze a vállalatok és vállalkozások értékei mások és mások, de mindenképp érdemes tanulni abból, hogyan jönnek rá a többiek, mik is az ő fő előnyeik, amelyekkel bevonzhatják a fiatal tehetségeket. Amit pedig szintén el lehet tanulni tőlük, hogy hogyan jelenítik meg ezeket a értékeket. Emlékeztetőül: ezeknek az értékeknek az összességét nevezzük munkaáltatói márkaértéknek, vagyis EVP-nek (employee value proposition), amelyről ebben a cikkünkben írtunk.

Go places

Nem kevesebb mint másfél éven át forralták, tervezték, csiszolgatták, de bejött: a Heineken legutóbbi munkáltatói kampánya címlapokra került a nemzetközi lapokban. A kampány középpontjában egy gyors kérdőív áll, meg persze egy videó „Go Places” címmel.

A kérdőívnél 3-5 másodperc alatt kell választ adni egy sor kérdésre. Ebből egy személyiséganalízis jön ki a végén, amelyet a CV-vel együtt kell megküldeniük a jelentkezőknek. Az üzenet ezzel, hogy a cég komolyan érdeklődik a jelentkezők személyisége iránt, és olyan helyre igyekszik őket beosztani, amely a legjobban passzolhat hozzájuk.

A videóban szintén előjön ez a fajta gondolkozás, ahogy a főszereplő különféle helyzetekben egy sor kérdést tesz fel, amelyekre a kitalált jelentkező és a vállalat szempontjából is válaszol.

Kis büdzséből is toborozhatsz

Persze nem minden vállalat bír olyan erőforrásokkal, mint a Heineken. A Foundation Medicine employer branding kampánya jóval egyszerűbb, de annál hatásosabban sikerült. A #uniquelyFMI kampány a különféle közösségimédia-felületeken fut, hogy önkénteseket toborozzanak az alapítványhoz. Amivel megfognák a leendő jelentkezőket, azok a személyes sztorik, a saját elkötelezettség megmutatása, hogy milyen csapat tagja lehet az új csatlakozó.

High-end munkával csábítanak

A GE (General Electric) szintén észrevette, hogy valami pluszt kell bevezetnie a toborzásba. Azt is leszűrték azonban, hogy a gyártósori és mérnöki munkák már nem bírnak olyan vonzerővel, mint néhány évvel ezelőtt akár. Ezért a cég egyfelől elkezdett egy kampányt, amely a mérnöki munkák presztízsét hivatott erősíteni, másrészt pedig a potenciális jelentkezőknek igyekszik kedvet csinálni ezekhez a pozíciókhoz.

A kampány középpontjában olyan üzembejárós videók állnak, amelyekkel megmutatják – akár 360 fokos videókkal is –, hogy milyen modern infrastruktúrában dolgozhatnak majd a munkatársak a vállalatnál.

Családias légkör a cégnél

Egy újabb példa erejéig muszáj visszatérnünk a sörkészítés világába. A Samuel Adams nevű cég ugyanis olyan átütően jól tudta megjeleníteni a kínált családias légkört employer branding videóiban, hogy amellett nem mehetünk el szó nélkül. Az üzenet egyszerű: olyan csapatban dolgozhatsz, akik imádják a sört, szenvedélyük a minőség és egy rugalmas és baráti közösségben szeretnek dolgozni. Ehhez a csapathoz várnak újabb tagokat.

Non plus ultra

A végére tartogattuk azt a megoldást, amellyel nem nagyon lehet felvenni a versenyt. Ez a példa a világ azon cégéhez kötődik, amely talán a legsikeresebb a tehetségek bevonzásában. A Google-höz évente mintegy hárommillióan jelentkeznek, holott „csak” 7000 főt vesznek fel. Ez azt jelenti, hogy 99,8 százalék biztosan hiába jelentkezik.

A Google így már gyakorlatilag anélkül is, hogy bármi extrát csinálnának, képes világszintű employer branding kampányt indítani. Ezt a jelenséget ugyanis már Hollywood is felkapta. A „Gyakornokok” című filmről már biztosan hallottál, egy ilyen pozitív üzeneteket hordozó mozifilmnél pedig nehéz hatásosabb eszközt kitalálni.

Ezek is érdekelhetnek

by