No comments
2017-08-31
Share:

A toborzáshoz már régen nem elég, hogy feltöltjük az álláshirdetéseinket a megfelelő portálokra, és várjuk a jelentkezőket. Fontos a jó benyomás, a hitelesség és az is, hogy a jelentkező jó érzésekkel távozzon egy interjú után, ezért a munkáltatók keresik azokat a megoldásokat, amelyekkel élményszerűbbé tehetik az interjúkat és így kitűnhetnek a piacon. A lehetőségek arzenálja a szabadulószobáktól a szofisztikált gamifikációs megoldásokig számtalan eszközt kínál a candidate experience erősítéséhez.

Kulcsszó: „candidate experience”

A munkaerő-piaci változások egyre inkább arra tendálnak munkavállaló és munkáltató számára is, hogy már nemcsak a klasszikus állásinterjúk jöhetnek számításba a toborzásban, hanem egyre többfajta eszköz és módszer jöhet szóba a kiválasztás folyamatban. A különleges eszközök munkáltatóként jó alkalmat adnak arra, hogy kitűnjünk a piacon, megmutassuk magunkat és szimpátiát keltsünk. Munkavállalóként pedig jó, ha felkészülünk a legkülönfélébb tesztekre és kreatív módszerekre is, illetve megpróbáljuk jól érezni magunkat a különlegesnek szánt felvételin.

A munkáltatói márka-építésre kiváló lehetőséget nyújt, ha a rekrutációs folyamatokba kreativitást csempészünk. A célunk ezzel nem más, mint hogy a candidate experience, azaz a jelentkezők cégünkről alkotott képének erősítésével kitűnjünk a munkáltatók közül, és erősítsük a vállalat vonzerejét a célcsoportok körében.

Szabadulószobás felvételiztetés

Az EY Magyarország például az utánpótlás-menedzsmentre fekteti a hangsúlyt a toborzási-kiválasztási stratégiájában, ezért évről évre tanulmányi versenyt szervez a pénzügyi szektorba készülő egyetemisták és friss diplomások számára. Akik túljutottak az egyes fordulókon, megmérettettek a szabadulószobában is, ahol a jelöltek csapatban való együttműködését, kommunikációját, asszertív hozzáállását és kitartását mérték fel a cég képviselői.

A szabadulószobák adta környezetben az is megfigyelhető volt, hogy hogyan reagálnak a jelentkezők szoros időkeretre, és mennyire tudják kreatívan megoldani a felmerülő problémákat. Ez a módszer abban a tekintetben hasznos, hogy olyan értékeket tudnak megmutatni a jelentkezők a különböző feladatokon keresztül, amelyek a mindennapi munkavégzésben is kihívások elé állíthatják a jelentkezőt.

Gamifikációs megoldások

A gamifikációs elvek alkalmazásáról már mi is írtunk. Ezek a megoldások számos területen alkalmazhatóak, így természetesen a rekrutáció sem maradhat ki a sorból. A gamifikációs elvek szerinti felvételiztetés lényege, hogy az egyes feladatokat, munkafolyamatokat vagy akár a munkaerő-toborzást például videójátékba ültetik át.

Az Arctic Shores nevű, egyesült királyságbeli tech cég kifejezetten gamification módszeren alapuló, HR-t segítő játékokat fejleszt. Olyan megoldást találtak a felvételiztetéshez, amely hatékonyabb, mint a hagyományos kompetenciatesztek. Ők a szinte minden munkaadónál használt pszichometriai tesztet építették be sajátfejlesztésű megoldásukba. A módszer a pszichometria a pszichológiai és oktatási mérések elméleteivel és technikáival foglalkozik, ami magában foglalja a tudás, a képességek, az attitűdök és a személyes jellemzők mérését, így ennek segítségével izgalmasabb és többféle adatot lehet gyűjteni a jelentkezőkről, mint más felméréseknél.

A játék lényege, hogy egy Angry Birdshöz hasonló űrjátszótéren kell feladatokat megoldani, és minden pálya megoldására fél óra áll rendelkezésre. A játék egy mobil applikáció, amely mér minden aktivitást a jelentkezőtől, elsősorban kognitív tevékenységeket. Fontos adatokat mér továbbá az ellenálló képességről, problémamegoldó készségről, és azt is monitorozni tudja, hogy a jelentkezők hogyan reagálnak ösztönből az egyes feladatokra.

 

 

Ezek is érdekelhetnek

by