No comments
2017-07-10
Share:

Ha munkaerő-toborzó és -megtartó célú employer branding kampányban gondolkozol, ma már nem teheted meg, hogy kihagyod belőle a közösségimédia-felületeket. Egyrészt azért, mert például egy Facebook-oldallal előbb találkoznak az érdeklődők, mint a vállalat karrieroldalával, másrészt pedig a közösségi felületek adta széleskörű és egyre bővülő lehetőségekkel színes és izgalmas kampányokkal vonzhatod be a tehetségeket. Nézzük, hogyan építhetsz színes és vonzó közösségimédia-profilt a céged számára!

Ezért legyen a céged a közösségi médiában!
A közösségi felületeken való jelenlét az employer branding programokban ma már nem kiegészítő elemek, hanem a kommunikációs stratégia szerves részét kell képezniük. A felhasználói viselkedés és az információszerzési szokások átalakulása folytán ez már alapkövetelménynek számít. A Z generációs és milleniumi korosztály, azaz a potenciális munkavállalók ugyanis ezeken a felületeken töltik a legtöbb időt, így jól irányzott tartalmakkal itt érheted el legsikeresebben a potenciális jelentkezőket.

Kit keresel?
Mindenki máshogy használja a közösségi médiát, de neked olyan embereket kell találnod, akik megfelelnek a vállalatod elvárásainak és beleillenek a cég kulturális közegébe. Első lépésben tehát össze kell állítanod magadban, milyen is az ideális munkavállalót, akit keresel, megismerni az ő elvárásait és szokásait, hogy tudd, hol és hogyan szólíthatod meg. Ezt követően ismerd meg a szóba jöhető felületeket, amelyeket előnyben részesítenek a célcsoportjaid, az üzeneteket és a célzást ezek alapján tudod elkészíteni a közösségimédia-stratégiádhoz.

Ne feledd, az egyes platformoknak más-más sajátosságai vannak: ami az egyik helyen működik, a másikon akár idegenül is hathat. A közösségimédia-stratégiádban szerepelhet több felület is, ha a célcsoportjaid olyan szerteágazó igényeket mutatnak, ami indokolja egy ilyen portfólió kiépítését.

Kérdezd a marketingest!
Könnyen lehet, hogy a vállalatodnak már van is Facebook-oldala, esetleg Instagramja is, amelyeket azonban átgondolt tartalmi stratégia mentén szükséges működtetni, ezért is érdemes a marketingrészleggel folyamatosan együttműködni a tartalmak összeállításában. Fontos, hogy a közösségimédia-profilokon egységesen közöljünk információkat és üzeneteket a vállalatról.

Vizuális storytelling
Akkor tehetjük igazán érdekessé a cégünket a felhasználók számára, ha a közösségi felületeken nem csak beszélünk arról, hogy mit lehet csinálni a vállalatnál, hanem meg is mutatjuk ezeket a lehetőségeket. A képes és videós tartalmak hiteles képet festenek a munkahelyi körülményekről, a csapatról, az irodáról és a benti légkörről. Ezek kapcsán az sem feltétlenül baj, ha nem professzionális anyagokat osztunk meg a közösségi csatornáinkon, lényeg, hogy hiteles módon betekintést adjunk a kulisszák mögé, hogy mire számíthatnak a majdani csatlakozók arról, hogy milyen a cégnél dolgozni és milyenek a csapattagok. Persze minél profibb anyagot állítunk össze, az önmagában is jelképezi a minőséget, amelyet a vállalat képvisel és megkövetel, tehát érdemes azért a maximumra törekedni.

Vonjuk be a munkatársakat is!
Az employer branding kampányok főszereplői a munkatársak; nélkülük nem lesz hiteles a program. Ezért fontos, hogy bátorítsuk kollégáinkat, hogy ők is vegyenek részt a közösségimédia-kampányokban, a tartalmak előállításában és az ötletelésekben. A célunk ezzel, hogy minél inkább magukénak érezhessék ezeket a felületeket és magát a programot is.

Ne feledkezzünk meg azonban arról sem, hogy a munkavállalók saját profiljaikban is megjelentethetik a céges tartalmakat, illetve a céggel kapcsolatos postokat. Érdemes tehát azzal is foglalkozni, hogy munkatársaink saját felületeiken milyen tartalmakat osztanak meg a cégről, mert az egyéni tartalmak is sok tekintetben befolyásolhatják a munkáltató márkát. Sok szervezet külön felkészítéseket tart munkatársak számára, hogy mit és hogyan érdemes kommunikálni a közösségi médiában, ha céggel kapcsolatos tartalmakat akarnak megosztani. Ez persze kényes terep, hiszen a vállalat nem korlátozhatja túlzott mértékben azt, hogy saját profilján, magánszférájában hogyan nyilatkozik az adott munkatárs.

Miért fontos időt fordítani a közösségi felületek kezelésére?
Összegzésként azt mondhatjuk, hogy a közösségi csatornákon való jelenlét növeli a munkáltatói márkánk ismertségét, így bekerülhetünk az új tehetségek látókörébe, akik így közvetlen ismereteket szerezhetnek arról, hogy milyen szervezeti kultúrát képvisel a vállalatunk. Ezért érdemes tehát a legtöbbet kihozni a vállalat munkatársi programját támogató közösségimédia-kommunikációjából, ezáltal ugyanis nagyban befolyásolhatjuk, milyen kép alakuljon ki a cégről célcsoportjaink fejében.

Ezek is érdekelhetnek

by