No comments
2017-06-23
Share:

Ahogy az okostelefon használata ma már alapvetés, és 2017-ben a tartalomfogyasztás leginkább a mobilos platformokon keresztül történik, a potenciális munkavállalók is főként a mobiljuk képernyőjén böngészik az álláshirdetéseket. Ennek megfelelően a vállalatok körében is egyre jobban hódít a mobilalkalmazáson keresztüli toborzás. Hogyan használható sikeresen a mobilos rekrutációs app? Elmondjuk!

Miért használd a toborzó appokat?
Mint minden ilyesfajta lehetőségnek, bizony a saját app fejlesztésének, illetve a valamely cég appjában való fejlesztésnek is komoly költsége lehet. Miért érdemes mégis élni ezzel a lehetőséggel? Egyfelől az eredményesebb toborzás miatt, hiszen ahogy egyre inkább az okostelefon lesz a fő tájékozódási eszköz, a potenciális jelentkezők eléréséhez elengedhetetlen lesz jelen lenni ezeken a felületeken. Emellett pedig ne feledkezzünk meg az eszköz brandépítő funkciójáról sem: a digitális, új eszközök használata az innovativitást mint márkaértéket kapcsolhatja a cég nevéhez, ami erős értékajánlatot képviselhet az Y-, Z-generációs munkavállalók felé.

Közös platform
A mobilapplikáció egyrészt azért nagyszerű eszköz, mert rekord egyszerűséggel férhetünk hozzá a regisztrálói adatbázishoz. A lekérdezés mellett nagy előnye ezeknek a felületeknek, hogy a beépített moduloknak köszönhetően gyorsan és egyszerűen találhatja meg egymást álláskereső és hirdető, és gyakorlatilag azonnal, új felület megnyitása nélkül kapcsolatba is tudnak lépni egymással. Például a magyar Mobil Munka nevű alkalmazás kifejezetten szakmunkás pozíciókat hirdet, sokszor önéletrajzot sem kell feltölteni, hanem már sms-ben vagy telefonon is lehet jelentkezni egy adott pozícióra.

Gyorsítsd meg a rekrutációt!
Amíg a hagyományos úton átlagosan 90-120 nap között sikerül betölteni egy állást, az applikációval a tapasztalat szerint ez az idő jócskán lerövidíthető: az új csapattag akár 14-30 napon belül is csatlakozhat. Ezt az időmegtakarítást pontosan a fent említett gyors kapcsolatfelvétel és az azonnali visszajelzés küldésének lehetősége teszi lehetővé.

Optimalizáljunk!
Az alkalmazással viszonylag, sok jelentkezőt lehet begyűjteni az egyszerű jelentkezési folyamat miatt, ami megkönnyítheti a kiválasztást, hiszen több potenciális munkatárs közül lesz lehetőségünk választani. Arra azonban mindenképp érdemes figyelmet fordítani, hogy megfelelő pontossággal állítsuk be a hirdetést. Ha ugyanis erről nem gondoskodunk, a túl sok jelentkezés beérkezése lassíthatja is a folyamatot, olyan önéletrajzok is beérkezhetnek, amelyek valójában nem felelnek meg az elvárásainknak. A megfelelő kulcsszavazással viszont pontosíthatjuk az alkalmazások algoritmusát, és jobban szűrhetjük a jelentkezőket.

Jelentkezőként is próbáljunk ki egy alkalmazást!

Fontos az is, hogy próbáljuk ki az appot, mielőtt éles hirdetést helyeznénk el rajta, hiszen hasznos tapasztalat lehet toborzóként, hogyha látjuk, hogyan megy a folyamat a jelentkező szemszögéből. Illetve fontos szempont, hogy kiderülhetnek az esetleges hibák. Az így begyűjtött tapasztalatok révén valóban olyan hirdetéseket tehetünk közzé, amelyek a munkavállalók elvárásainak is megfelelnek, ösztönzik őket a hirdetés tüzetes átnézésére és a jelentkezésre.

Egyre több applikáció van a piacon
Ha nyitott vagy a digitális megoldásokra, és érdekel, milyen lehetőségek vannak nemzetközi szinten, az alábbi videóban 5 példát találsz jól működő és hasznos munkakereső alkalmazásra, Andoridra és iOS rendszerre egyaránt!

Ezek is érdekelhetnek

by