No comments
2017-05-24
Share:

Az erős munkáltatói márka kialakításához nagyban hozzájárul a vállalatra szabott, jól átgondolt belső kommunikációs platformok felépítése és használata, de még így sem garantált, hogy üzeneteink úgy csapódnak le a munkatársakban, ahogy szeretnénk. Éppen ezért fontos, bár nem kis kihívást jelent, hogy a munkatársakat ösztönözzük, hogy maguk is tartalomgyártókká váljanak ezeken a felületeken, illetve hogy személyükben képviseljék a munkáltatói márkát, és a visszajelzések becsatornázásával segítsék a belső kommunikáció finomhangolását. Ők volnának a márkanagykövetek.

A fenntartható vállalati értékteremtés és növekedés titka, hogy a kollegák ismerjék és értsék a cég misszióját és vízióját, mindez pedig nem valósulhat meg anélkül, hogy megmutatnánk dolgozóinknak, hogy munkájukkal ők is hozzájárulnak a cég sikereihez – hangsúlyozza Steve Soltis, a Coca-Cola belső kommunikációért felelős vezetője. Ebben segíthetnek nekünk a különféle belső kommunikációs felületek, valamint a márkanagykövetek.

A kevesebb néha több
A számos belső kommunikációs csatorna közül az e-mailes hírlevél az egyik legnépszerűbb, viszont az információáramlás hatékonysága itt csak nehezen mérhető. Egy postaládában landoló, az aktuális céges információkat összefoglaló levél ugyanis könnyedén elveszhet a rengeteg egyéb e-mail között. Ráadásul, ha túl sok „FYI” típusú levéllel bombázzunk a munkavállalókat, előbb-utóbb szelektálni fogják már ezeket, így üzeneteink nem érik el őket.

A Bayer gyógyszergyártó cég belső kommunikációs csapata ezért már úgy méri az e-mailes hírlevelek hatékonyságát, hogy a ki nem küldött üzeneteket tartja számon azért, hogy olyan üzeneteket ne kapjanak a munkatársak, amelyeken nagyobb eséllyel siklanának át, kevésbé releváns számukra.

Tehát sok esetben pont az e-mailek számát csökkentve növelhetjük a belső levelezés hatékonyságát, ha átgondoljuk, kit milyen típusú tartalmak, információk érdekelhetnek, érinthetnek. Ezt a targetálással, az e-mailek és üzenetek megfontolt, célzott kiküldésével biztosíthatjuk.

Beszéljenek helyetted a munkatársak
A belső kommunikáció azonban akkor működik igazán, ha nem csak egyoldalú, azaz a munkatársak maguk is működtetik a rendelkezésükre álló belső platformokat. Viszont kihívást jelent, hogy hogyan tegyük érdekeltté munkatársainkat abban, hogy aktívan használják ezeket az eszközöket, megosszák ötleteiket, javaslataikat, a cég számára releváns tartalmakat. Ebben segíthet akár egy telefonnal készített, munkatárstól származó videó is, amely bemutatja a cég felületét és használatát, így ösztönözve munkatársainkat arra, hogy használják a felületet, és igazi szakmai és közösségi oldalként működtessék az egyes platformokat.

Márkanagykövetek a belső kommunikációban

A kommunikációban aktívan részt vevő kollégák közül néhányan a puszta tartalommegosztáson túl is szívesen közreműködnek a közösségi érzés erősítésében. Amennyiben ezek a munkatársak értik és magukénak érzik a vállalat értékeit, ők a mi potenciális márkanagyköveteink, akiknek ha megadjuk a kellő támogatást és bizalmat, nagymértékben hozzájárulhatnak a fenti eszközök és folyamatok dinamizálásához.

A márkanagykövetek ugyanis olyan közvetlen és hiteles információforrást jelenthetnek a többi munkatárs számára, hogy ezáltal már személyükben, viselkedésükben maguk is a céges üzenetek és a munkáltatói márka közvetítőivé válnak. Általuk hatékonyabban adhatjuk át a vállalati információkat, monitorozhatjuk, hogyan értelmeződnek ezek a dolgozók körében, illetve sikeresen csatornázhatjuk be a dolgozói ötleteket, véleményeket is. A márkanagykövetek közreműködésével tehát folyamatosan optimalizálhatjuk kommunikációnkat.

Ezek is érdekelhetnek

by