No comments
2017-04-21
Share:

A mai munkaerőpiaci helyzetben már nem elég, ha csak szimplán megosztunk egy online vagy print álláshirdetést, sok esetben ennél sokkal kreatívabb módon kell megkeresnünk a munkavállalókat. Cikksorozatunkban 18 különlegesen egyedi toborzási kampányt mutatunk be, három részletben, a saját véleményünk alapján rangsorolva. A sorozat első része itt, a második pedig itt található. A kampányok kiválasztásánál és értékelésénél az újszerűségükön túl mindenekelőtt azt tartottuk szem előtt, hogy azok mennyire kreatívan mutatják be az adott vállalat tevékenységét és munkahelyi értékeit.

  1. Magasra teszik a lécet!

A Panasonic szó szerint magasra tette a lécet, pontosabban a hirdetését egy toborzási kampány során. A cég villanyszerelőket és elektronikai szakembereket keresve a villanyoszlopokra helyezte ki hirdetéseit ötméteres magasságban. Ez a kampány minden bizonnyal iskolapéldája a pontos targetálásnak.

  1. #filter vagy #nofilter, ez itt a kérdés

Manapság egyre többen ismerik fel a Snapchat fontosságát a toborzásban, mert az alkalmazás jó eszköze a fiatalok elérésének, és ez még a toborzási célra kevésbé használt közösségimédia-platformok közé tartozik. Ennek köszönhetően az elmúlt 1-2 évben számos nagyvállalat és ügynökség vette fel a toborzási eszköztárába a Snapchatet az úgynevezett geofilterek használatával. A geofilterek olyan a képekre ráilleszthető filterek, amelyek helyhez kötötten, egy adott földrajzi régióban jelennek meg a felhasználók számára, és egy szponzorált üzenetet tartalmaznak. Ilyen geofiltereket használ toborzása során például  a GE. Miért hasznos? A geofilter funkció nagy szerepet játhat a munkavállalók célzott elérésében.

 

  1. Jobbra vagy balra?

Avagy a „Tintern” története. 2016-ban a Fetch, egy nemzetközileg elismert mobiltechnológiával foglalkozó ügynökség rendhagyó módon nem a szokásos platformokon kereste legújabb gyakornokát, helyette a Tindert választotta. Két profilt, egy férfi és egy női alteregót hoztak létre, amelyek személyes leírásában megfogalmazták, hogy új gyakornokot keresnek, és ha valaki úgy érzi, hogy készen áll a feladatra, akkor húzza valamelyiket jobbra. A cég egyik képviselője azt nyilatkozta, hogy New York rendkívül telített munkaerőpiacán a hagyományos felületeken való keresés nem hozott volna eredményt, így egy innovatív eszközt kellett kipróbálniuk. A meghirdetett pozíciót végül a képen látható úriember, Sam szerezte meg. Egy jó gyakornoki pozícióhoz tehát csak egy jó nyitómondatra van szükség?

  1. Nem a csomagolás fontos…vagy mégis?

2010-ben a Gyro kreatív ügynökség úgy döntött, hogy megduplázza egyik irodájában a kreatív részleg alkalmazottainak számát. Tisztában voltak azzal, hogy a tipikus toborzási módszerek nem elegendőek ahhoz, hogy a számukra legmegfelelőbb személyeket találják meg, így egy szokatlan utat választottak. Egy mini kutatás keretében kiderítették, hogy a környéken lévő cégek kreatív részlegein dolgozók melyik éttermekben esznek szívesen, majd felvették a kapcsolatot az éttermek vezetőivel. Miután némi ellenszolgáltatással sikerült meggyőzni az étterem vezetőit, az ügynökség kicserélte az az ott használt szendvicscsomagolásokat egy általuk készítettre, amelyen a felirat munkahelyváltásra ösztönzött. A kampány során 100.000 ilyen csomagolás került ki az éttermekbe, aminek eredményeként három új munkatárssal gazdagodott a cég. Megérte? Ezt csak az ügynökség tudná megmondani, viszont az ötlet nagyon innovatív.

  1. Ezt rakd össze!

Az IKEA ausztráliai új megaüzletének megnyitásakor rengeteg új alkalmazottra volt szüksége, így egy egyedi és költséghatékony toborzási kampányt indított. Az álláshirdetéseiket az összes megvásárolt bútor dobozába beletették egy az állásra való jelentkezés ’használati utasítás’ formájában, így minden egyes új vásárlással új potenciális jelöltekhez jutott el a felhívás. A kampány rendkívül sikeres volt, több mint 4800 jelentkezés érkezett, és végül 280 új munkatárssal gazdagodott a vállalat.

 

  1. Nézz alá!

Avagy hogyan fogjunk egy jó autószerelőt? A Wolkswagen szerintünk tudja a választ. A vállalat egy igazán kreatív módszert választott az autószerelők toborzására. Szándékosan rontottak el autókat, majd azokat bevitték szerelőkhöz, az álláshirdetésüket pedig az autók alján helyezték el. A kampány zsenialitását adja, hogy kizárólag azok látják, akiket céloz a hirdetés, mindezt diszkréten teszi, miközben rendkívül nagy felhívó jelleggel bír.

 

Ezek is érdekelhetnek

by