No comments
2017-04-12
Share:

Sokan megfeledkeznek arról, hogy a csapatépítő programok komoly hatással vannak a munkáltatók megítélésre, illetve márkájára, mivel az események helyszíne, jellege és tartalma egyaránt üzenetértékkel bír. Egy igazán jó csapatépítő szervesen illeszkedik a cég szervezeti kultúrájába, és összhangban van a munkáltatói márka alapértékeivel. Ezen túlmenően azonban számos olyan egyszerű gyakorlati kritérium van, amelyek figyelembevétele elengedhetetlen egy sikeres közösségi programhoz. Íme, néhány alap tanács a programszervezőknek!


Ne tegyük kötelezővé
. Amennyiben valamire kötelező elmenni, azt ugyanúgy munkának tekinthetik a dolgozóink. Ehelyett inkább olyan eseményeket kell szerveznünk, amelyeken a dolgozók szívesen részt vesznek.

Adjunk a közösség véleményére. Ha olyan rendezvény szerveznénk, ahol a munkatársak jól érzik magukat, érdemes az eseményről szavazást indítani. Vonjunk be mindenkit! Az eseménynek inkluzívnak kell lennie, a részvétel lehetősége mindenki számára biztosítandót. Kreatívan, de módjával. Ne féljünk új és kreatív gyakorlatokat és tréningeket alkalmazni, azonban mindig tartsuk szem előtt a dolgozóink igényeit!

A kevesebb néha több. Az ilyen rendezvényeknél az legyen a célunk, hogy inkább kevesebb, de tartalmasabb eseményt szervezzünk. A túl sok program a szándékunkkal ellenkező hatást válthat ki kollégáinkból.

Az eseménynek mindig legyen célja. A csapatépítő rendezvényeknek mindig kell hogy legyen konkrét célja. Olyan gyakorlatokat és eseményeket kell szervezni, amelyek segítik a dolgozóinkat a fejlődésben, segítik a kooperációt, vagy akár hatékonyabbá is tehetik a mindennapi munkavégzést.

Óvatosan az alkohollal. Lássuk be, az alkohol manapság a csapatépítők szerves részévé vált. Ez nem feltétlenül jelent rosszat, hiszen az alkohol hatására az emberek feloldódnak, ami segítheti őket új barátságok kialakításában, azonban ezzel is óvatosan, hiszen számtalan kínos szituációhoz vezethet egy-egy túlzásba vitt italozás.

csapatépítés

Ezek is érdekelhetnek

by