No comments
2017-03-27
Share:

A mai munkaerőpiaci helyzetben már nem elég, ha csak szimplán megosztunk egy online vagy print álláshirdetést, sok esetben ennél sokkal kreatívabb módon kell megkeresnünk a munkavállalókat. Cikksorozatunkban 18 különlegesen egyedi toborzási kampányt mutatunk be, három részletben, a saját véleményünk alapján rangsorolva. A kampányok kiválasztásál és értékelésénél az újszerűségükön túl mindenekelőtt azt tartottuk szem előtt, hogy azok mennyire kreatívan mutatják be az adott vállalat tevékenységét és munkahelyi értékeit.

18. 5 perc hírnév

Egy amerikai egészségügyi és biztosítási adatok feldolgozásával foglalkozó cég, a MediConnect meglehetősen szokatlan módot választott legújabb munkatársainak megkeresésére. Mivel a munka önmagában nem lett volna alkalmas arra, hogy felkeltsék a jelöltek érdeklődését, összeállítottak egy 15 másodperces rövidfilmet, amelyben megkérték munkatársaikat, hogy mutassák be a leghaszontalanabb képességeiket. A film végén feltüntették a cég elérhetőségeit, valamint persze azt is, hogy új munkatársakat keresnek, majd a telephely közelében lévő mozikban reklámfilmként vetítették le azt az egészestés filmek előtt. Mivel maga a rövidfilm egyáltalán nem a cégről szólt, sokak kíváncsiságát felkeltette a céggel kapcsolatban. És hogy hatékony volt-e? A kisfilm megtekintése után állítólag több száz jelentkező kereste meg a céget, így minden szabad pozíciót feltöltöttek, miközben a dolgozók is jól szórakoztak. Ez egy ügyes húzás volt a munkatársak elérésére, viszont nagy kérdés, milyen sokáig tudják megőrizni majd ezeket az embereket.

Recruitment

17.#internswanted

A MasterCard Canada gyakornokokat szeretett volna megtalálni a nyárra, így megalkotta a #internswanted kampányát. A kampány során QR kódok segítségével az egyetemeken olyan személyeket kerestek, akiket érdekelt a marketing és a bankszektor, és arra kérték az érdeklődőket, hogy osszák meg ötleteiket azzal kapcsolatban, hogy miként lehetne csökkenteni a készpénzhasználatot. Az alapüzenet a MasterCard vállalati márkájának építését is segítette: a készpénz elavult. Rengeteg jelentkezés érkezett be hozzájuk, és a hírek szerint olyannyira bevált a kampány, hogy a tervezett egy helyett három új gyakornokkal is bővült a cég. Azt mondjuk nem értjük, hogy mi a probléma a baristákkal.

mastercard-intern1#internswanted

 

 

 

 

 

 

 

16.Mozgó felvételi

Meddig mennél el egy igazán jó szakemberért? Az Atlassian, egy ausztráliai szoftverekkel foglalkozó szervezet egészen Európáig ment, hogy új mérnököket találjon. A kampány, az úgynevezett ’Geek stealers’ nevet kapta, amely arra utalt, hogy elrabolják Európából az igazán jó fejlesztőket. És hogyan tették mindezt? Egy busszal. Elindították buszukat a nagyobb európai városokba, amely lényegében egy mozgó toborzási centrumként működött, és meetup-okat rendeztek rajta, amelyek során a recruiterek megismerték a jelölteket és interjúztatták őket. Akit érdekelt a lehetőség, és akit megfelelőnek is találtak, esélyt kapott arra, hogy karrierjét Ausztrália ’Silicon Beach-én’ folytassa. A cég 15 új tehetséggel gazdagodott a kampánynak köszönhetően. És hogy mi ebből a tanulság? Néha megéri messzire is elmenni az igazán jó szakemberekért.

Atlassian-geek-stealing

15.Pop-up iroda

A Pop-up technika használata mára már nem újszerű a marketing világában, és a toborzás területén is egyre gyakrabban használják. Lényegében arról van szó, hogy egy adott helyszínen váratlanul felbukkan egy bolt vagy jelen esetben egy ’iroda’. A Disneyland Párizs is így kereste legújabb munkatársait. A koncepció az volt, hogy a jelentkezőknek betekintést engednek abba, hogy miként néz ki az iroda, a környezet, ahol dolgozni fognak. Ezeknek a kitelepüléseknek a jelentőségét az adja, hogy lehetőségünk nyílik beszélgetni az érdeklődőkkel, megosztani velük a tapasztalatainkat, és miközben közelebb hozzuk cégünket a célcsoportunkhoz, számos új potenciális jelölttel gazdagodunk. Ezt a módszert gyakran használják egyetemi campusokon is, annak érdekben, hogy a diákok minél több releváns információt kaphassanak az egyes cégekkel kapcsolatban.

popup

14.Terjeszd az igét!

Egy amerikai hotellánc szintén rendhagyó módot választott a toborzásra: nyugdíjazott dolgozóin keresztül próbált új munkatársakat találni. A kampányuk lényege az volt, hogy a nyugdíjba menő dolgozóik utazásait támogatva arra ösztönözték őket, hogy járják az országot, és hogy beszéljenek más szállodák dolgozóival arról, hogy milyen jó élmény volt nekik a volt munkahelyükön dolgozni. A kampány sikerességével kapcsolatban nincsenek adataink, de az biztos, hogy egy olyan innovatív toborzási eszközről van itt szó, amely célzott elérést biztosított a célcsoport körében.

Word of mouth13.Hackelj meg minket!

Hogyan találhatsz egy igazán jó fejlesztőt? Kérd meg őket, hogy hackeljenek meg téged. A SeatGeek 2010 óta alkalmazza ezt a stratégiát, amelynek értelmében a potenciális munkatársak első feladata az, hogy feltörjék a weboldalukat, és elküldjék nekik az önéletrajzukat. Azonban az is számít, hogy milyen gyorsak a jelöltek: azok, akiknek félórán belül nem sikerül bejutnia az oldalra, nem számíthat munkaajánlatra. A kampány sikerességét mutatja, hogy 2010 óta számos új, tehetséges munkatárssal bővült a cég.

Hack us

Ezek is érdekelhetnek

by