No comments
2017-03-09
Share:

A toborzás és kiválasztással foglalkozó szakemberek számos kihívással találhatják szembe magukat a munkaerőpiacon. Hazánkban jelenleg 5% alatt van a munkanélküliek aránya, ami többek között azt is jelenti, hogy a potenciális munkavállalókért folytatott verseny egyre jobban erősödik, és a tradicionális ismérvek helyett, mint pl: a fizetés, más tényezők is előtérbe kerülnek a munkavállaló döntése során. Ilyen tényező például a munkáltatói márka is, amelynek egyre nagyobb  jelentősége van a vállalatok és a munkavállalók körében. Ezt mutatja, hogy a világon a szervezetek 56%-a fektet pénzt és időt a jó munkáltatói márka kialakítására, és a jelentkezők több mint 50%-a váltana munkahelyet egy rossz munkáltatói márka miatt. De mégis milyen szerepet játszik a munkáltatói márka a toborzásban?

Sokan elfeledkeznek róla, hogy a toborzás folyamata már jóval azelőtt elkezdődik, mielőtt sor kerülne a jelölttel való személyes találkozásra. Minden, amit a jelölt olvas, hall és lát a szervezetről hatást gyakorol a jelentkezésről való döntésre. Többek között ezért is fontos, hogy mi jelenik meg rólunk mint munkáltatóról az online és offline felületeinken, hogy valóban azon információk jussanak el a jelölthöz, amelyeket leginkább közölni szeretnénk a szervezetről.

Az Employer Brand azonban nem csak az első benyomás keltésében játszik fontos szerepet, a toborzás és kiválasztás egész folyamatára hatást gyakorol. A következőkben bemutatunk 3 területet, amelyek nagymértékben befolyásolják a rekrutáció sikerességét és amelyekre hatással van a munkáltatói márka is.

Reputáció:

Avagy minden, amit a jelöltek a cégről gondolnak, a köztudatban lévő imázs arról, hogy milyen is az adott szervezetnek dolgozni. Ide tartoznak a cégről alkotott vélemények, értékelések, visszajelzések. Ennek a legfőbb felületei a közösségi média platformok, mint például a Facebook, Instagram, Twitter, Glasdoor stb. Fontos, hogy tudatosan menedzseljük ezeket a platformokat, válaszoljunk az értékelésekre, folyamatos interakciót teremtsünk, hiszen ha egy cégről nagy mennyiségű negatív tartalommal találkoznak a jelentkezők, lehetséges, hogy nem is fognak jelentkezni a meghirdetett állásra. Azzal, hogy aktívan részt veszünk a folyamatban, és következetesen képviseljük a céget ezeken a felületeken, egyrészt kontrollálhatjuk az ott megjelent tartalmak jellegét, másrészt lehetőségünk nyílik a munkáltatói márkánk megerősítésére is. Ebben a folyamatban akár a dolgozóink is a segítségünkre lehetnek, ők egyfajta márkanagykövetként formálhatják a reputációt. A legfőbb célunk az kell hogy legyen, hogy a számunkra legmegfelelőbb módon tudjuk közvetíteni az értékeinket és ezáltal egy pozitív képet tudjunk kialakítani a szervezetről a potenciális munkavállalók szemében.

Reputation

Állásajánlat:

Az ajánlat, amit a jelöltek felé közvetítünk, nem csak a reputáció elemi részét képezi, de az Employer Brand meghatározó részét is. Ez az első céges tartalom, amellyel a jelölt találkozik, így mindenképpen meghatározó az, hogy miket írunk le az ajánlatban, miket emelünk ki a juttatások közül, illetve önmagában már az is formálja a márkát, hogy milyen platformokon hirdetjük az ajánlatot. Tisztában kell lennünk azzal, hogy ki a célcsoportunk, hogy kinek szól a hirdetésünk, és ennek megfelelően kell megválasztatnunk a hangnemet, a kiemelendő juttatásokat, a cégünk azon munkáltatói értékeit, amelyek a leginkább illeszkednek a célcsoportjaink elvárásaihoz. Ha releváns és megkülönböztető az értékajánlatunk, a toborzási folyamat lényegesen  sikeresebb lehet.

Szervezeti kultúra

A tapasztalt toborzással és kiválasztással foglalkozó szakemberek tisztában vannak azzal, hogy a szervezeti kultúra, amelybe a jelentkezők beleláthatnak már a felvételi folyamat során, hatalmas szerepet játszik az ideális munkahely kiválasztása során. A szervezet kultúrája az employer brand egyik kulcseleme is egyben. A kultúra esetében is azon ismérveket kell hangsúlyoznunk a céges felületeken, amelyek vonzóak lehetnek azon egyének számára, akiket a leginkább szeretnénk alkalmazni, ilyen lehet például a home-office lehetősége, egy rendkívül összetartó munkahelyi társaság vagy akár az ingyen snack a dolgozók számára. A szervezeti kultúrának, ahogyan más céges ismérvek átadásának legalkalmasabb platformjai a közösségi média felületek, ahol betekintést nyújthatunk a mindennapokba képek és bejegyzések formájában, vagy akár a cég víziójáról is készíthetünk videót.

 

Ezek is érdekelhetnek

by