No comments
2016-12-26
Share:

Mitől egyedi és sikeres a L’Oréal employer branding stratégiája a közösségi médiafelületeken?

Azért, mert tudatosan foglalkoznak azzal, hogy minden szociális platformon a lehető leginnovatívabb módon hívják fel a figyelmet a cégre, arra, hogy mit képviselnek. A következőkben a vállalat 3 különböző közösségi médiafelületen való megjelenését taglaljuk, illetve azt, hogy miként használják ki ezeket, hogy a számukra legmegfelelőbb embereket tudják bevonzani.

Az egyik ilyen platform a Linkedin, és az itt futó ’Are you in?’ kampány (http://lorealareyouin.com/). A Linkedin az álláskeresők legfontosabb közösségi fóruma és a L’Oréal az egyik legtöbbek által követett oldalak közé tartozik. Az Are you in kampány lényege az, hogy a cég honlapján keresztül mindenki kiválaszthat egy úgynevezett ’IN’ factort ami rá a legjobban jellemző pl: Innovative, International stb… ami által generálódik egy beszélgetés, gondolatmenet, amely mind a személlyel, mind a munkával és a céggel is kapcsolatos. Ezáltal nem csak a személy önálló értékeire hívják fel a figyelmet, hanem egyúttal a cég iránt is kialakítanak egyfajta szemléletmódot, ami mindenképpen pozitív miközben az egyéni értékekre és a személyekre helyeződik a hangsúly.

A cég Youtube oldalát is rendkívül tudatosan használja a brandjének erősítésére (https://www.youtube.com/user/careersatLOREAL). Számos profillal rendelkeznek, a tippektől kezdve, az egyedi országok csatornáin át egészen a saját kifejezetten egy Talent videó oldalig. A Talent oldalon számos kategóriát találhatunk amelyek teljesen bemutatják a céget pl: Who we are, What we offer, stb… Ezek közül az employer branding szempontjából legkiemelkedőbb a ’Who you can be at L’Oreal’ videósorozatok, ahol a jelenlegi dolgozók beszélnek arról, hogy számukra mit jelent a cég, hogyan jutottak el oda ahol jelenleg vannak. Ez rendkívül kreatív, mert az egyes személyek nézőpontján keresztül láttatják a céget, így sokkal személyesebbnek, őszintébbnek, közelebbinek érezhető az egész vállalat és a szemléletmód amit közvetítenek. Sokkal természetesebbnek hat, hogy egy szimpla dolgozó és a legfelső vezető is elmondja a személyes tapasztalatait.

Végül de nem utolsó sorban a L’Oréal Talent Facebook oldala is figyelemre méltó. Leginkább olyan történeket és videókat osztanak meg amelyek egy-egy dolgozóra koncentrálnak, például, hogy a legfelsőbb vezető rögtön az egyetem után kezdett el náluk dolgozni 1978-ban. Az itt megosztott tartalmak fő üzenete a látogatók számára, hogy „Ő akár te is lehetsz!”. Ez azt az érzést kelti, hogy a cégnél mindenkinek lehetősége van arra, hogy nagyot alkosson, hogy elérje az álmait céljait. Ezzel is azt erősítik, hogy minél személyesebb egyénibb kapcsolatokat tudjanak kialakítani a jelenlegi és leendő dolgozókkal. Az egész cég kampányaira jellemző ez a stratégia: a pozitív összkép keltése, az igazi történetek bevonása, a dolgozók megszólaltatása mind-mind olyan faktorok, amelyek rendkívül szimpatikusak egy potenciális munkavállaló számára.

Természetesen mindamelett, hogy a L’Oréalnak már van egy kialakult imázsa a köztudatban, amely önmagában is nagyon pozitív, mindezt tovább erősítik a közösségi csatornák tudatos használatával, ami az egyik leghatékonyabb branding stratégiának bizonyul.

Ezek is érdekelhetnek

by