No comments
2016-09-26
Share:

Ha egy cég munkáltatói márka építésébe akar kezdeni, vannak olyan jól bevált eszközök, felületek, illetve csatornák amelyeket mindenképpen érdemes használnia. Sokszor ezek együttes használata bizonyul a leghatékonyabbnak, viszont arra mindenképp ügyelni kell, hogy a különböző csatornákon megjelenő tartalmak konzisztensek legyenek. A követezőkben áttekintjük, hogy milyen alapvető felületek és eszközök állnak rendelkezésünkre a márkaépítés során, és hogyan érdemes ezeket használni a megfelelő employer brand kialakítása érdekében.

1. Közösségi média

Manapság mindenki számára ismert tény, hogy a közösségi média életünk szerves részét képezi, nincs ez másképp a munka világában sem. Szinte elvárt, hogy a cégek rendelkezzenek profillal legalább egy közösségi felületen. Ahogy ezt gyakran hallani: ,,Addig nem létezel amíg nem vagy fent Facebookon”. A Facebook az a felület, amely közvetítheti a cég lazább, közvetlenebb oldalát, lehetőségünk nyílik többek között mindenféle belső tartalom megosztására, kampányok elindítására, követők szerzésére, brandünk népszerűsítésére. A Linkedin – szemben a Facebookkal –a cég professzionálisabb, szakmai ismérveit közvetíthetjük a munkavállalók felé. Magyarországon kevésbé népszerű a Twitter, de néhány innovatív cég ezt a felületet is aktívan használja, azonban ezen a felületen egyelőre jóval kisebb hatás érhető el, mint a nyugati országokban.

2. Honlap, karrieroldal

Általában egy cég honlapja határozza meg az első benyomást, hiszen ha valaki információt akar szerezni a szervezetről, ez az első felület amivel találkozik. A honlap kialakítása során fontos, hogy illeszkedjen a cég arculatához, a márkaértékeket mind vizualitásában, mind tartalmában megjelenítse. Ezen kívül rendkívül hasznos lehet a honlapon belül kialakított karrieroldal, ahol megtalálhatóak az aktuális álláshirdetések. Továbbá részét képezheti, minden olyan (kreatív tartalom, amely segítheti az érdeklődőket a számukra megfelelő pozíció kiválasztásában. Habár egy honlapot ingyenesen is el lehet készíteni, jobban megéri pénzt áldozni egy kifinomultabb és professzionális oldal kialakítására.

3. Vizuális tartalmak, videók

Az Y és Z generáció preferenciáinak köszönhetően, illetve a trendek változásának hatására egyre nagyobb teret nyernek a kreatív, vizuális tartalmak. Ide tartoznak például a videós tartalmak, amelyeket olyan felületeken tehetünk közzé, mint a Youtube, Vimeo. A fiatalok elérésben ezek a tartalmak lényegesen jobb eredményeket generálhatnak, mint a szöveges bejegyzések.

4.Személyes megjelenések, munkavállalók

Az online platformok térhódításától függetlenülnem szabad megfeledkeznünk a személyes jelenlétről sem, amely elengedhetetlen részét képezi a brandépítésnek. Fontos hangsúlyoznunk, hogy a személyes jelenlét mind belső céges szinten (például vezető lehetőséget biztosít az alsóbb szinteken dolgozók számára, hogy elmondják ötleteiket stb.), mind külső szinten meghatározó (például állásbörze, gyárlátogatás stb.) Ebbe a kategóriába tartozik továbbá a már meglévő munkatársakkal való kommunikáció, hiszen így a potenciális munkavállalónak lehetősége nyílik az ő szemüvegükön keresztül belelátni a cég működésébe.
Egy hatékony employer branding-stratégia során a fentiekben említett eszközök kiegészítik egymást. Fontos kiemelni, hogy ezen felületek használata sokszor ingyenes, így mindenképpen érdemes ezekre figyelmet és energiát fordítanunk a márkaépítés során.

Ezek is érdekelhetnek

by